Yes, er komt eindelijk wat actie in mijn plannen. Het is nog wachten of het hondje er gaat komen in april maar de voorbereidingen zijn al in volle gang.
Inmiddels heb ik van school toestemming gekregen om al mijn vrije ruimte opdrachten te vullen met project puppy zoals ik het nu maar even noem!
De ideeën moeten 5x28 uur beslaan en ik heb gepland om ze als volgt in te vullen.
1. Het boek 'Geef me de vijf' lezen van Collete de Bruin. Dit boek geeft handvatten om met autistische kinderen om te gaan en is een goed te lezen boek. Dit boek geeft goede tips om op te voeden en een kind met autisme te begeleiden. Dit boek lijkt me dan ook ontzettend leerzaam en goed om te kennen als ik straks iets met autisme wil.
2. Ik heb heel wat te lezen de komende tijd want mijn volgende 28 uur vul ik weer in met het lezen van een boek. 'Denken als dieren' heet het. Dit boek is geschreven door een autistische wetenschapper en leest onwijs lekker weg. (ben er stiekem al in begonnen). Het geeft goed inzicht in het hoofd van een autistisch persoon en hoe autistische mensen invloed kunnen hebben op dieren en visa versa.
Van beide boeken schrijf ik een verslag en koppel ik aan elkaar. Wat heeft het één met het ander te maken?
3. Interviews met specialisten. De komende periode zal ik tijdens het lezen van boeken ook op zoek gaan naar specialisten. Specialisten die ervaring hebben met autistische kinderen maar ook ervaringsdeskundigen. Ouders met kinderen die autisme hebben, heeft een huisdier invloed op hun kind gehad en op welke manier? Verwachten medestudenten van mij dat dieren wellicht invloed kunnen hebben op kinderen? Good practices opzoeken en interviews houden, druk bezig dus! Nu nog even een goede vragenlijst maken en dan kan ik het land door! Ik zou graag wat mensen willen opzoeken maar ook via de mail kunnen een hoop vragen worden beantwoord!
Ken je iemand die een autistisch kind heeft en een menig heeft over de invloed van dieren laat het me weten! Of deel deze blog !
4. Als allerlaatste invulling van mijn punten, ga ik de eerste verbindingen en resultaten bekijken. Interviews koppelen aan literatuur en andersom. Wanneer dit goed gaat zou ik dit graag presenteren aan mede studenten. Wellicht kunnen die mij ook weer nieuwe ideeën aandragen. Dit deel zal 2x28 uur beslaan en dus zijn al mijn uren nu wel gevuld.
Ik heb verder nog veel boeken en sites liggen boordevol informatie dus ik ben voorlopig lekker bezig. Tips, site’s, boeken alles is welkom!
Laura
Inmiddels heb ik van school toestemming gekregen om al mijn vrije ruimte opdrachten te vullen met project puppy zoals ik het nu maar even noem!
De ideeën moeten 5x28 uur beslaan en ik heb gepland om ze als volgt in te vullen.
1. Het boek 'Geef me de vijf' lezen van Collete de Bruin. Dit boek geeft handvatten om met autistische kinderen om te gaan en is een goed te lezen boek. Dit boek geeft goede tips om op te voeden en een kind met autisme te begeleiden. Dit boek lijkt me dan ook ontzettend leerzaam en goed om te kennen als ik straks iets met autisme wil.
2. Ik heb heel wat te lezen de komende tijd want mijn volgende 28 uur vul ik weer in met het lezen van een boek. 'Denken als dieren' heet het. Dit boek is geschreven door een autistische wetenschapper en leest onwijs lekker weg. (ben er stiekem al in begonnen). Het geeft goed inzicht in het hoofd van een autistisch persoon en hoe autistische mensen invloed kunnen hebben op dieren en visa versa.
Van beide boeken schrijf ik een verslag en koppel ik aan elkaar. Wat heeft het één met het ander te maken?
3. Interviews met specialisten. De komende periode zal ik tijdens het lezen van boeken ook op zoek gaan naar specialisten. Specialisten die ervaring hebben met autistische kinderen maar ook ervaringsdeskundigen. Ouders met kinderen die autisme hebben, heeft een huisdier invloed op hun kind gehad en op welke manier? Verwachten medestudenten van mij dat dieren wellicht invloed kunnen hebben op kinderen? Good practices opzoeken en interviews houden, druk bezig dus! Nu nog even een goede vragenlijst maken en dan kan ik het land door! Ik zou graag wat mensen willen opzoeken maar ook via de mail kunnen een hoop vragen worden beantwoord!
Ken je iemand die een autistisch kind heeft en een menig heeft over de invloed van dieren laat het me weten! Of deel deze blog !
4. Als allerlaatste invulling van mijn punten, ga ik de eerste verbindingen en resultaten bekijken. Interviews koppelen aan literatuur en andersom. Wanneer dit goed gaat zou ik dit graag presenteren aan mede studenten. Wellicht kunnen die mij ook weer nieuwe ideeën aandragen. Dit deel zal 2x28 uur beslaan en dus zijn al mijn uren nu wel gevuld.
Ik heb verder nog veel boeken en sites liggen boordevol informatie dus ik ben voorlopig lekker bezig. Tips, site’s, boeken alles is welkom!
Laura